De VakMerk methode

Samenhang en resultaat met een doordachte marketingstrategie

Een strategie in 7 stappen

Van doel tot jaarplan

Klik op de bullets voor meer informatie
Bouwen aan een sterk merk

Bouwen aan een sterk merk

Drie onmisbare pijlers voor een succesvolle B2B marketingstrategie

Lees meer
Dennis Mensink

Directeur

“Van losse flodders naar een duidelijke rode draad in je marketingactiviteiten.”
Onmisbare strategie

Uitdenken hoe marketing je gaat helpen om je doelstellingen te bereiken, kan best complex zijn voor een B2B-onderneming. Je moet veel keuzes maken: type content, inhoud van die content, welke marketingkanalen je inzet… En dan moet je ook nog nadenken hoe je het complexe verhaal rondom je producten en diensten goed vertelt. En dat moet ook nog passen binnen tijd en budget. Een gestructureerde methode om je marketingstrategie uit te denken is dan echt onmisbaar, en voorkomt dat je steeds met losse flodders aan het schieten bent.

Waardeketen

Bij een marketingplan denk je vooral aan leadgeneratie en nieuwe medewerkers. En dat is ook een belangrijk onderdeel van een strategie. Maar die strategie gaat je ook helpen om op te schuiven in de waardeketen en bedrijven en de arbeidsmarkt te laten zien wat je écht te bieden hebt. Door prospects en kandidaten eerder te bereiken tijdens hun customer journey, kun je je veel meer als een thought leader onderscheiden en met je klant meedenken.

Laat je inspireren!

Bedrijven die aan een sterk merk werken

Zelfstandig ondernemer worden bij VakMerk?

Lees hoe dat werkt